Spring naar hoofd-inhoud

Kinderopvang Ter Doest: kinderopvang van 0 tot 12 jaar

In ons kindercentrum Ter Doest bevinden zich een aantal groepen. Wij bieden opvang aan in de leeftijdsgroep van 0 tot 4 jaar en 4 tot 12.

Kinderdagverblijf (0-4 jaar)

We streven er naar om iedere dag buiten te spelen en regelmatig een stukje te wandelen door Graauw. Ook brengen we regelmatig een bezoekje b.v. de kruidentuin, geitjes enz. Onderweg wordt er verteld en gekeken naar de bloemetjes, de diertjes.

Door spelend te leren en te ontdekken stimuleren wij de ontwikkeling. Tussen 8.30 en 12.00 bieden wij ook een VE programma aan speciaal voor de peuters (2-4 jaar). Dit is voor onze locatie Uk en Puk. Al spelend leren de peuters veel van de pedagogisch medewerkers en van elkaar. Er is een intensieve samenwerking met de leerkracht van groep 1/2. Ook laten wij kinderen die bijna 4 worden al eens kennis maken met de kleuterklas onder begeleiding van de pedagogisch medewerker, zodat de overgang heel gemoedelijk gaat.

Op de Buitenschoolse Opvang (4 -13 jaar)

We streven ernaar om een huiselijke sfeer te creƫren in een vertrouwde omgeving, waar de kinderen zich veilig voelen, zichzelf kunnen zijn, ontwikkelen en leren samen te spelen met diverse leeftijden. We bieden elke dag activiteiten aan waarbij we het voor alle leeftijden aantrekkelijk proberen te maken.

Tijdens de schoolvakanties hebben we speciaal aangepaste activiteiten in een thema. En is er extra ruimte om eens iets lekkers maken voor de lunch en grotere knutselactiviteiten, zoals eerst buiten materiaal zoeken en daar iets van maken.

De locatie is onderdeel van Kinderopvang Zeeuws Vlaanderen, een HKZ gecertificeerde organisatie in de kinderopvang.

Ons team bestaat uit de pedagogisch medewerkers Petra, Randy, Femke, Nancy en Joyce. Door op vaste dagen te werken hebben de kinderen allemaal een vaste pedagogisch medewerker waartoe het kind of de ouder zich kan richten.

Niet alleen voor kinderen vinden we het belangrijk dat ze leren ook voor ons zelf, daarom volgen we regelmatig cursussen. Ook bieden we een stagiaire de mogelijkheid om op de groep ervaring op te doen en het vak pedagogisch medewerker te leren.

Openingstijden

Wij zijn elke werkdag geopend van 7.30 uur tot 18.00 uur en op aanvraag vanaf 6.30 uur tot 18.30 uur. (met uitzondering van zon en feestdagen en een studiedag voor het personeel Ook in de schoolvakanties zijn wij geopend mits er 3 of meer kinderen zijn. Als er minder dan 3 kinderen zijn bieden we een alternatief aan.

Contact Senior pedagogisch medewerker is Annelies de Waal: adewaal@kinderopvangzvl.nl Unit manager is Jeroen van Loon: jvanloon@kinderopvangzvl.nl

Algemeen telefoon nummer Kinderopvang Zeeuws Vlaanderen: 0115-612368